Z wymienionych rodzajów gruntu najbardziej kłopotliwymi do stabilizacji przy użyciu emulsji asfaltowych (oraz innych lepiszcz bitumicznych) są gliny, zwłaszcza zwięzłe gliny ciężkie. Głównymi przyczynami trudności ich stabilizacji przy użyciu poprzednio wymienionych lepiszcz są: - trudność rozdrobnienia i dostatecznego ich spulchnienia, - długi okres wyparowywania wody, związania gliny z asfaltem i całkowitej stabilizacji jej po wbudowaniu w nawierzchnię przez związane z tym wydłużenie czasu procesów technologicznych wykonania robót i zwiększenie ich kosztu. Z podanych przyczyn większość krajów, zwłas...
Montaż odbywał się za pomocą centralnego masztu systemem podbudowy: najpierw zmontowano dookoła masztu kratownice najwyższego rzędu; po zmontowaniu jednego pierścienia kratownic podnoszono maszt, budowano dalsze pierścienie itd. aż do zmontowania ostatniej 160 kratownicy. Kopuła osadzona jest na 20 łożyskach. Montaż ukończono w ciągu 30 dni. Na konstrukcję zużyto 160000 nitów aluminiowych oraz 7000 śrub wykonanych z nierdzewnej stali. Jako tolerancję otworu przyjęto z konstrukcji lotniczych 0,125 mm. Siatka aluminiowa konstrukcji przykryta jest trójkątnymi płytami, wykonanymi z przezroczystego two...
Wyrównany grys należy ubić ręcznie ubijakami, aż do jego całkowitego ustabilizowania się. Następnie naprawioną łatę skrapia się ponownie taką samą emulsją szybko rozpadową w ilości 1,2-2,0 kG/m2, zasypuje do profilu drobnym grysem 2-5, 3-5 w ilości 10-13 kG/m2 i zagęszcza ręcznie ubijakami lub przy użyciu lekkiego walca spalinowego. Zużycie materiałów oraz uziarnienie grysów powinno odpowiadać wielkości i głębokości naprawianych uszkodzeń. Należy tu podkreślić, że uszkodzenia płytkie, średnie i głębokie nawierzchni bitumicznych można naprawiać, zamiast omówionej metody powierzchniowego utrw...