Badanie smól drogowych

Badanie smół drogowych Przy badaniach smół drogowych główną rolę odgrywają, podobnie jak przy asfaltach, badania cech fizycznych, przeważnie metodami umownymi (konwencjonalnymi). Ponadto bada się również składy smoły metodą frakcjonowanej destylacji. Do najważniejszych badań należą oznaczenia: 1) ciężaru właściwego, 2) lepkości smoły (wiskoza), 3) destylacji frakcjonowanej, 4) zawartości składników kwaśnych (fenoli) oraz naftalenu we frakcji 170 -7- 270 oC, 5) zawartości antracenu we frakcji 300 -7- 350°C, jeśli taka frakcja przewidziana jest w metodach badań, 6) temperatury mięknienia paku, 7) zawartości części nierozpuszczalnych w benzenie (wolnego węgla). 8) zawartości popiołu, 9) obrazu mikroskopowego, mającego istotne znaczenie zwłaszcza dla smół stabilizowanych. Ponadto stosuje się, podobnie jak dla asfaltów, analizę grupową smół oraz badania specjalne. [hasła pokrewne: Producent grzejników dekoracyjnych, nagrzewnice wodne, ogrzewanie podłogowe elektryczne ]

Powiązane tematy z artykułem: nagrzewnice wodne ogrzewanie podłogowe elektryczne Producent grzejników dekoracyjnych